1 - به موقع در محل كار حضور يافته و در ارتباط با همكاران و ارباب رجوع وقت شناسی رعايت گردد. 2 - نسبت به همكاران و مراجعان با خوش رويی و متانت رفتار شود. 3 - راهنمايی و اطلاعات لازم بطور كامل در اختيار مراجعان قرار گيرد و از سرگرداني آنها جلوگيري شود. 4 - فضای مراودات به گونه ای باشد كه مراجعان به مسئولان و كاركنان اطمينان كامل داشته باشند. 5 - ارائه خدمات به ارباب رجوع با رعايت عدالت و انصاف و بدون تبعيض (قومی، جنسی، خويشاوندی، مذهبی و ...) صورت گيرد. 6 - به صحبت ها و خواسته های مراجعان به دقت گوش داده شود و در پاسخگويی و ارائه خدمت به آنها حداكثر تلاش صورت گيرد. 7 - اطلاعات لازم جهت انجام بهينه و تسريع در اجراي امور به نحو مطلوب، به همكاران ارائه گردد. 8 - انجام وظايف به صورت موثر و كارآمد همراه با سرعت و منطبق با قوانين و مقررات سازمانی صورت گيرد. 9 - از مظاهر فساد اداری، نظير توصيه ، سفارش و اخذ هر گونه هديه غير متعارف و وجه نقد خودداری شود. 10 - در صورت مشاهده هر گونه سو استفاده از شغل و موقعيت شغلی و دريافته هديه غير متعرف يا وجه نقد ، موضوع به مسئولين ذيربط اطلاع داده شود. 11 - فعاليت ها زمان گذاری شود و بر اساس زمان پيش بينی شده انجام گيرد. 12 - فعاليت ها بر اساس روش مستند و مشخص انجام شود نه بر اساس سليقه كاركنان يا مديران. 13 - از شايعه سازی، تهمت، غيبت، خبرچينی و هر اقدامی كه صميميت و اعتماد كاركنان را تضعيف ميكند، پرهيز شود. 14 - راز دار بوده و از افشای اسناد محرمانه خودداری كند. 15 - از پوشش مناسب با عرف و فرهنگ جامعه استفاده شود. 16 - از استعمال دخانيات به ويژه در محيط پرهيز شود. 17 - تجهيزات و اشيا بصورت دقيق و منظم استقرار يابند، به نحوی كه در زمان مورد نظر به راحتی در دسترس باشد. 18 - حسب مورد از وسايل ايمنی استفاده گردد. 19 - از اسراف و مصرف بيهوده امكانات و اموال سازمان جلوگيری شود. 20 - سعي شود بين زندگی شغلی و خانوادگی توازن و اعتدال برقرار شود. 21 - از اختيارات و قدرت سازمانی استفاده صحيح صورت گيرد. 22 - اهداف سازمان به طور صحيح درك شود و اهداف فردی با آن همسويی داشته باشد. 23 - نسبت به حرفه و سازمان متبوع خود احساس مسوليت داشته باشد. 24 - قوانين و مقررات سازمانی بطور دقيق رعايت شود. 25 - از تسليم مدارك و اسناد به اشخاصی كه حق دريافت آن را ندارند، خودداري شود.